جزیره کیش در زمستان
نوشته شده توسط : پناهی نیا

جزیره کیش در زمستان

کیش به عنوان یکی از جزایر بزرگ و سرسبز ایران به شمار می رود. جاذبه های گردشگری کیش بی نظیر و فوق العاده هتل جام جم کیش است و بیشتر آن ها درطی سال های طولانی به وجود آمده که با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است. در این مقاله سعی داریم تا با دیدنیهای جزیره کیش که در فصل زمستان می توان از آن بازدید کرد آشنا شویم.

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها

یکی از دیدنیهای معروف جزیره کیش پارک دلفین‌ها است. گردشگران زمانی که وارد این مجموعه می شوند ابتدا از باغ پرندگان بازدید خواهند کرد که بالغ بر 50 گونه از پرنده‌های مختلف در آن نگه داری می شود. قطعا تماشای طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدنشان پیش می‌آید، تجربه متفاوت و جذابی خواهد بود.

در بخش دیگر از این مجموعه نظاره گر آکواریوم آب‌شور خواهید بود که در آن انواع پستانداران دریایی نظیر شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … دیده می شود. از برنامه ی دیگری که گردشگران قادر به بازدید از آن می باشند نمایش دلفین‌ها و کلاسیک‌شو است.

 

جزیره کیش در زمستان

 

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان کیش از بهترین دیدنیهای جزیره کیش به شمار می رود که در زمینی به مساحت 2 هکتاری و در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش قرار گرفته است. غیر از آهو در این مجموعه گونه های دیگری نظیر شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان و... به چشم می خورد. آهوان این مجموعه برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند. کودکان این فرصت را خواهند داشت تا علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده نمایند.

 

جزیره کیش در زمستان

 

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی از بهترین جاهای جاذبه های دیدنی جزیره زیبای کیش به شمار می رود که جزء 16 جاذبه دیدنی برتر کیش محسوب می شود. این اسکله در ساحل جزیره واقع شده و دارای عرشه ای چوبی و زیبایی می باشد که شما را به سوی آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می کند. این مکان برای پیاده روی و گردش بهترین هتل بزرگ ارم کیش گزینه خواهد بود. برخی از امکاناتی که برای این اسکله تفریحی کیش در نظر گرفته شده می توان به بولینگ مریم کیش، سینما 4 بعدی و کلوپ تفریحات دریایی اشاره کرد که در فاصله ی کوتاهی از اسکله تفریحی واقع شده اند. همچنین کافه، رستوران، مراکز تفریحی و…. بسیاری در اطراف اسکله تفریحی واقع شده است.

 

جزیره کیش در زمستان

 

 خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش در حدود 200 سال قدمت دارد و جزء بهترین دیدنیهای باستانی کیش به شمار می رود. این اماکن دیدنی در محله سفین قدیم و روبه‌روی بندرگاه صیادی واقع شده است و از معماری کاملا بومی برخوردار است. این خانه در واقع متعلق به یکی از شخصیت‌های معروف و محبوب کیش به نام حاج عبدالله‌بن‌شاهین است که از سال 93 به خانه مردم‌شناسی جهت بازدید گردشگران مبدل گشته است. بازدیدکنندگان و گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا در این خانه تاریخی با سبک کار و زندگی بومیان در دوران‌ گذشته و با ابزار و وسایل قدیمی‌ که از آن‌ها برای ماهیگیری، پخت‌وپز، نگهداری و تهیه خرما و… استفاده می‌شد آشنا شوند. این مجموعه از ساعت 10 تا 13 و از ساعت 16 تا 21 جهت بازدید گردشگران در نظر گرفته شده است.

 

جزیره کیش در زمستان

 

شهر زیرزمینی کاریز

از دیگر دیدنیهایی که گردشگران تور کیش می توانند از آن بازدید نمایند شهر کاریز کیش است که حدود 2000 سال قدمت دارد و در واقع در تأمین آب شرب مردم جزیره نقش مهمی داشته است. قنات قدیمی کیش 15 متر پایین‌تر از سطح زمین قرار گرفته و امروزه با تغییر کاربری به شهری زیرزمینی تبدیل شده است. امکاناتی نظیر موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عکاسخانه، چایخانه و رستوران برای گردشگران در این شهر زیر زمینی در نظر گرفته شده است. بخش جذاب بازدید از شهر زیرزمینی کاریز وجود سقفی مرجانی به قطر هفت متر است که متشکل از فسیل‌های طبیعی صدف‌ها و آبزیان دیدنیهای و تفریحات کیش است.

 

جزیره کیش در زمستان

 

شهر حریره کیش

شهر حریره از دیگر اماکن دیدنی جزیره کیش است که به سده 5 تا 10 هجری قمری تعلق دارد و در قسمت شمالی جزیره واقع شده است. این شهر باستانی در آثار ملی ایران ثبت شده است. این شهر باستانی دارای سه کیلومتر مربعی وسعت است و نمایانگر شهرى بزرگ و آباد در آن زمان بوده. در قسمت شمال این منطقه ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن، دیده می شود. امروز از این شهر باستانی، تنها دیواره ها و سقف های به جای مانده از آن قابل دیدن است.

 

جزیره کیش در زمستان

 

مرکز غواصی کیش

علاقه مندان به دنیای زیر آب می‌توانند در این مرکز دوره غواصی تفریحی بگذرانند و در آب‌های خلیج‌فارس غواصی نمایند. مرکز غواصی ایران از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده است و امروزه با فراهم‌کردن امکان غواصی و تفریحات آبی لحظات جذاب و هیجان انگیزی را برای گردشگران و علاقه مندان تور کیش فراهم کرده است. برای انجام غواصی نیازی به بلد بودن شنا و یا غواصی نیست، تنها با گذراندن دوره تئوری 15 دقیقه‌ای می توانید به زیر آب بروید.

 

جزیره کیش در زمستان

 

از دیگر تفریحات جزیره زیبای کیش شامل:

شاتل و بنانا در کیش: اگر مایل به قایق‌سواری آرام و دست‌جمعی هستید بنانا سواری بهترین گزینه خواهد بود. بنانا قایق بادی‌ است شبیه به موز و از ظرفیت 4 تا 6 نفری برخوردار است. ولی اگر عاشق هیجان هستید، شاتل بهترین گزینه است. شاتل نسبت به بنانا دارای ابعاد کوچکتر و سرعت بیشتری است و روی آب می‌تواند جهش کند. ظرفیت شاتل نیز 2 تا 3 نفر می باشد.

جت‌اسکی در کیش: جت‌اسکی از هیجان انگیزترین تفریحات کیش است که دارای ظرفیت 1 تا 2 نفری می باشد.

پاراسل در کیش: چترهای پاراسل برای علاقه مندان به پرواز بسیار مناسب خواهد بود. برای این کار تنها کافیست سوار بر چترها ‌شوید و با قایق به درون آب بروید. چترها با باد از روی قایق بلند می‌شود و دوباره به روی قایق برمی‌گردند. ظرفیت هر پاراسل نیز 1 تا 2 نفر است.

تم‌ پارک آبی اوشن

تم پارک آبی اوشن یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران است که در جزیره زیبای کیش تاسیس شده است. در این مجموعه امکان تجربه و لذت بردن از راید‌های مختلف در سه دسته آرام، تند و هولناک و استخرهای مختلف و جکوزی مهیا گشته است. رستوران و فروشگاه نیز از دیگر امکانات این مجموعه به شمار می رود.

 

جزیره کیش در زمستان

 

مجموعه پارس سافاری کیش

از دیگر تفریحات جزیره کیش مجموعه ورزشی-تفریحی-توریستی پارس سافاری جزیره کیش است که ده‌ها نوع تفریح برای سنین مختلف در نظر گرفته است. علاقه مندان می توانند در تور سافاری کیش با خودروی لندکروز سرعت و گشت‌وگذاری هیجان‌انگیز را در صحرا تجربه کنند. تور شترسواری این مجموعه نیز برای کسانی علاقه مند به تفریحات آرام هستند بسیار مناسب خواهد بود. موتورسواری و کارتینگ نیز در این مجموعه فراهم شده است. همچنین در این مجموعه بانجی‌شوتینگ و پینت بال نیز برای علاقه مندان به آدرنالین و هیجان در نظر گرفته است. مجموعه پارس سافاری کیش در بلوار امام خمینی، بلوار سافاری، جنب فاز 3 صنعتی واقع شده است.

 

جزیره کیش در زمستان

 

دوچرخه سواری در کیش

دوچرخه‌سواری دور جزیره‌ کیش از تفریحاتی است که نباید از دست داد. این مسیر که برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده دارای 75 کیلومتر طول است که به موازات جاده ساحلی کشیده شده است. ایستگاه‌های کرایه دوچرخه در بخش‌های مختلف جزیره مانند اسکله تفریحی، بازار مرجان، کشتی یونانی و… واقع شده است. علاقه مندان جهت کرایه دوچرخه می توانند با ارائه کارت شناسایی دوچرخه‌ اجاره نمایند. اسکوتر و دوچرخه برقی نیز در این ایستگاه‌ها قابل کرایه هستند.

 

جزیره کیش در زمستان

 

کشتی های تفریحی کیش

از دیگر تفریحات جزیره کیش کشتی‌سواری در آب های خلیج‌فارس است که این کشتی‌ شبانه از ساعت 9 شب تا 1 بامداد میزبان میهمانان خود با شام، موسیقی زنده و جنگ‌های شادی است. گردشگران می توانند از محل زندگی آبزیان در کشتی‌های آکواریومی دیدن نمایند و از نزدیک شاهد زندگی این موجودات دریایی باشند.

گروه تورهای کیش با دارا بودن کادری مجرب به عنوان مجری تخصصی تور کیش معرفی شده است تا گردشگران بتوانند با قیمتی مناسب و ارزان به جزیره کیش سفر نمایند. با مراجعه به سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید در رابطه با تور مد نظرتان اطلاعاتی کسب کنید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: جزیره کیش در زمستان,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,تور کیش,تور آفری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: